Kullander Konsult

FRÅN BEHOVSANALYS TILL GENOMFÖRANDE

  • Strategi & behov

    Den största utmaningen kring företags och organisationers IT-verksamhet är fortfarande att för mycket tid går åt till brandsläckning. Med en bra IT-strategi och IT-plan kan det undvikas. Vi vet att alla lösningar måste tillgodose användarnas behov och passa in i verksamhetens långsiktiga planer.

    Fördelar med genomtänkt IT-strategi

    • Tillgodose användarnas behov och passa verksamhetens långsiktiga planer
    • Långsiktighet ger ökad tydlighet och framförhållning = bättre resultat i förändringsprocesser
    • Enklare och mer skalbar budgetering, ni undviker onödiga IT-investeringar
  • Projektledning

    Våra IT-strategier anpassas efter er verksamhets affärsmål och behov. Vi har erfarenhet av att leda it-projekt, stora som små. Flera av våra medarbetare har grundläggande projektkunskap för att förstå projektmetodik och aktivt bidra till framgången av de projekt som vi medverkar i. Om ni önskar kan vi på olika nivåer samverka med extern eller er egen interna projektledning.

  • Molntjänster

    Förväntningar från användaren - system, data och applikationer i molnet - alltid tillgängliga

    Dagens företag och organisationer verkar i en föränderlig tid med fler enheter, appar, operativsystem. Användarna har blivit mer datorvana, förväntningarna på sin egen it-arbetsplats har ökat. Molntjänster är en pusselbit för att möta denna verklighet.

  • Support & ärendehantering

    Kullander hanterar support till företag, skolor och organisationer i olika storlekar och branscher. De tjänster vi erbjuder är ärendehantering, on-site support, drift samt applikations-, image-, klient- och licenshantering. Ett bra samarbete med kunden bygger på ett antal viktiga komponenter: medarbetare, processer men också teknik.

  • Mobilitet och MDM

    Grunden i en mobil arbetsplats handlar om att leverera företagets eller organisationens system och data till alla användare, på olika plattformar och enheter. På senare år har detta främst handlat om att möjliggöra arbete från en mobiltelefon eller surfplatta. Vi hjälper till att ge er förutsättningarna för ett modernt, mobilt och flexibelt arbetsliv där medarbetarnas valfrihet och produktivitet står i centrum.

    Fördelar med mobila lösningar och Apple management

    • Åtkomst till applikationer och system från olika typer av enheter/plattformar
    • Kort startsträcka för nytillkomna användare
    • Bättre licenskontroll
    • En strävan efter (ZTP) Zero Touch Provisioning inleds
    • Data lagras och hanteras centralt
    • Enklare och säkrare för verksamheten att uppmuntra till ett mobilt arbetsliv
  • Service och device Management

    Service management ser till att de tjänster som vi levererar förvaltas på ett så kontrollerat och effektivt sätt som möjligt. Detta uppnås med hjälp av policys, regelverk, rutiner och processer för hur arbetsflöden ska skötas.

    Vårt ärendehanteringssystem följer epitetet SPOC (singel point of contact). Alla i er verksamhet skall kunna lägga ett ärende. Risken för att det skall bli fel eliminerar vi genom logisk guide:ning under ärendeläggning. Vi använder uttryck som ”ticket” och/eller ”ärende”, för att alla skall förstå när något berör support eller service. Om en beställning av tjänst som kräver säljstöd dyker upp i vårt ärendehanteringssystem, går detta automatiskt vidare till säljavdelning. Kunder som skapar ärende flaggas i vårt system efter domän, för att vår helpdesk skall kunna se vilka SLA nivåer som gäller, och agera därefter.

  • Asset Management

    Vem på företaget anmäler sig frivilligt att hantera dina enheter när det blir problem. När olyckan är framme, en kaffekopp i laptop:en, tappad eller vätskeskadad smartphone, o.s.v. då är det få som vill ta i problemet. Man vill bara ha en lösning. Vem kan reparera, gäller försäkringen, finns det någon garanti som täcker problemet m.m. Oavsett om ditt bolag har en stor eller mindre maskinpark, är asset management ett behov som väsentligt underlättar och sparar pengar . Om alla vet vad de skall göra vid en skada, så minskar risken för att göra fel. Vi har över 20 års erfarenhet som auktoriserad Apple verkstad. Vi har logistik, kapacitet och erfarenhet att lösa era behov av reparation eller service.

  • Certifieringar

    • Apple Premium Reseller
    • Auktoriserad service provider
    • Microsoft Partner
    • Cisco Partner
    • Jamf Golden Partner

Kontakta oss

Vi älskar kommunikation så tveka inte att höra av dig vad det än gäller

Öppna formuläret

Tack för att du hör av dig

Vi hör av oss så snart som bara möjligt

  • Email error

    Message error

  • Jens Kullander
    Grundare

  • Kontakta oss

    040-10 08 30
    kundtjanst@kullander.se
    Vi svarar vardagar mellan 09.00 och 17.00.

  • Du hittar oss även på sociala medier

  • Butik

    Fridhemstorget 1
    217 53 Malmö

    Vardagar 10:00 - 18.00
    Lördag 11.00 - 15.00
    Söndag Stängt

  • Prenumerera på våra nyhetsbrev

    Nyheter och produkter

            

    Lösningar och tjänster